"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelajar perempuan tikam budak lelaki dalam tandas

Seorang budak lelaki berusia enam tahun berdepan dengan maut di dalam tandas sekolahnya apabila dia ditikam seorang pelajar perempuan yang lebih berumur daripadanya.

Dalam kejadian di sebuah sekolah swasta di Triveni Nagar , Lucknow itu mangsa - yang dikenali sebagai Ritik - mendakwa dia diajak ke tandas sekolah oleh suspek.

Di situ Ritik mendakwa dia ditolak sebelum ditikam dengan sebilah pisau. Mangsa kemudian dikejarkan ke hospital dan keadaannya dilaporkan tidak berbahaya.

Ketika disoal siasat, Ritik mendakwa dia boleh mengenal pasti penyerangnya. Suspek kemudian dikenal pasti melalui gambar yang dibekalkan pihak sekolah.

Ritik juga memberitahu pelajar perempuan berusia 12 tahun itu sengaja menikamnya supaya sekolah mereka ditutup awal pada Selasa lalu.

Insiden dilaporkan Times of India itu mengingatkan penduduk India kepada kejadian pembunuhan Pradyuman Thakur, 7, yang ditemui dengan leher disembelih oleh remaja berusia 16 tahun pada Sept tahun lalu.

Kejadian itu berlaku di Sekolah Antarabangsa Ryan di Gurugram, India.

Siasatan awal mendapati suspek pernah bercadang untuk meracun bekalan air di sekolah persendirian berkenaan.

Perkelahian antara ibu dan bapanya didakwa menjadi punca remaja terbabit mengalami kemurungan dan bertindak di luar dugaan.

Punca Thakur dibunuh didapati mempunyai persamaan dengan serangan ke atas Ritik.

Penyerang Thakur mendakwa dia menyembelih budak itu supaya sekolah ditutup sekali gus dapat melengahkan program pertemuan antara guru dan ibu bapa, selain peperiksaan yang dijadualkan.
-malaysiakini

Tiada ulasan: