"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS Dalam Perjalanan Balik Ke Kampung

Iqbal
Tentunya mat-mat kopiah marah sakan dengan tajuk berita ini. Sumapah dan maki akan ikut sama dalam mengiringi kemarahan mereka . La ni sudah menjadi lumrah , mamat-mamat kopiah PAS , sikit-sikit maki...sikit-sikit sumpah seranah.

Tapi itu bukanlah sesuatu yang pelik . Tidak lagi memeranjatkan. Kalau dulu bila sebut orang yang berpindidkan agama , terbayang akan ketinggian akhlak . Dapat kita saksikan akan bahasa yang mereka gunakan.

Sebab itu dulu mereka yang punya pendidikan agama sangat di hormati.

Apakah maksud PAS Dalam Perjalanan Balik Kekampung ? Sebenarnya di kampung bermula PAS belajar bermain politik. Cuba bayangkan masyarakat kampung waktu dulu . Mereka adalah golongan miskin + tidak berpelajaran. Maknanya buta huruf . Orang susah dan buta huruf sangat mudah di pengaruhi dan dikuasai minda mereka . Lihat saja apa yang berlaku di Afghanistan ? Mereka yang bergelar Taliban adalah kelompok orang susuah dan buta huruf. Mungkin sebahagian pengikut Taliban adalah mereka yang hanya tahu bab asas dalam agama. Oleh kerana tiada nya gabungan dan bancuhan antara pelajaran agama dan pelajaran moden , menyebabkan fikiran mereka sangat jumud . Tidak boleh berfikir ke kiri dan kekanan. kaku.Hasilnya jadilah mereka yang kononnya sanggup mati kerana Islam tetapi hakikatnya mereka adalah pembunuh. Banyangkan berapa ramai orang awam menjadi korban atas arahan mullah-mullah mereka.

Kampung (di Kelantan dan Trengganu) adalah tempat yang paling sesuai dengan PAS. PAS tak serasi tinggal dibandar . Ibarat orang red Indian , diberi kerusi untuk duduk tetapi mereka lebih suka bersimpuh atas lantai.

PAS lebih suka bergaul dengan satu wajah saja . Wajah -wajah yang pelbagai PAS menyampah memandangnya. Di kampung lah dapat kita ketemukan dengan satu wajah. Dibandar ada wajah saur matang , putih dan hitam. PAS loya bila lihat wajah yang berwarna-warni ini. Nak muntah.

Produk yang nak dijual oleh group PAS yang baru menang hanya satu saja. Sedangkan orang dibandar terdedah dengan pelbagai produk .

Apa yang group baru dalam PAS lakukan ,tak ubah pendakian gunung everest yang sekerat jalan . Lalu diajak para pendaki berpatah balik . Tidak dapat apa yang di impikan. Sia-sia saja.

So kepada PAS selamat balik kekampung. Semoga gembira dan bahgia dikampung.
-tranungkite-

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pas sudah dibersihkan dari golongan munafik...memang golongan munafik tak boleh duduk lama dalam jamaah islam..