"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Majlis Syura Ulama Pas sah putus hubungan dengan DAP

Adam Abu Bakar
PETALING JAYA: Majlis Syura Ulamak PAS telah memutuskan bahawa hubungan tahaluf siasi dengan DAP terbatal.

Setiausaha Majlis Syura Ulama, Dato’ Dr. Nik Muhammad Zawawi Salleh menyatakan, perkara itu diputuskan kerana tindakan-tindakan provokasi berterusan dan keputusan DAP yang mengecam dan melanggar semangat kerjasama Pakatan Rakyat (PR).

Malah, DAP juga sering kali campur tangan dalam soal aqidah, dasar dan matlamat PAS.

Bagaimanapun, PAS tetap mengekalkan tahaluf siasi bersama PKR.

“Pas tetap teguh berpegang dengan dasar-dasar Islam ketika berhubung dengan semua pihak.

“Keputusan ini diserahkan kepada Jawatankuasa Kerja PAS Pusat untuk dilaksanakan menurut kesesuaian dan keperluan politik semasa,” katanya dalam satu kenyataan.
-fmt-

Tiada ulasan: