"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

(Gambar) Lelaki maut dilanggar lalu terhumban dalam kereta dan jatuh di atas riba penumpang wanita

IZRA ABD RAHMAN
Mangsa terhumban melalui cermin hadapan kereta selepas dilanggar.
PETALING JAYA: Seorang lelaki warga Myanmar yang sedang melintas jalan maut, apabila dilanggar sebuah kereta secara tidak sengaja.

Lebih tragis apabila mangsa kemudiannya tercampak ke bahagian tempat duduk penumpang kereta yang melanggarnya.

Menurut jurucakap polis, siasatan awal mendapati mangsa dikenali sebagai Chan Peng, 41, pemegang kad Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu bagi Pelarian (UNHCR) sedang melintas jalan sebelum dirempuh sebuah kereta di Jalan Cheras-Kajang, arah pusat bandaraya berhampiran Taman Miharja, kira-kira pukul 3 pagi Sabtu.

"Sebuah kereta tidak sempat mengelak mangsa yang melintas jalan di laluan paling kanan dan kejadian berlaku hanya kira-kira 100 meter dari jejantas pejalan kaki.

"Sebaik dirempuh, mangsa tercampak ke arah cermin hadapan lalu terhumban ke dalam kereta, dengan bahagian kepala dan badan betul-betul jatuh di atas riba dan badan penumpang," katanya.

Penumpang, Vimala, 21, turut mengalami kecederaan di bahagian muka akibat terkena serpihan cermin kereta.

Pemandu bagaimanapun tidak mengalami kecederaan.

Mayat kemudian dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat.

Katanya, kes membabitkan warga asing yang menemui ajal ketika melintas jalan sering berlaku dan kebanyakannya adalah warga Myanmar.

Saksi kejadian diminta menghubungi polis untuk membantu siasatan.

2 ulasan:

Cik Salju berkata...

Assalamualaikum,

Maaf, i nak tumpang beritahu & perlu beritahu manfaat penting bagi kita semua umat islam di negara ini. cara orang islam keluar dari penghambaan dunia moden

Tolong klik & baca di sini->http://anjungrakyat.blogspot.com/2014/01/cinta-lanang-gabrul-final-conclusion.html

FATHULLAHBLOGSPOT berkata...

fathullahfatt.blogspot .
ajal di tangan tuhansegala ye dah tercatit fattul pengurus tuntutan kemalangan.apabila cedera retak/patah atau cacat kekal.dan melibatkan kenderaan lain.anda layak untuk buat claim.sms saya 24 jam.untuk saya terangkan.tiada bayaran dikenakan.semua nye insuran kenderaan pihak ketiga/lain yg bertangungjawab ke atas kecederaan anda.fatt lawyer.0193003434