"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Subhanallah! Mayat Wanita Solehah Masih Elok Harum Walaupun Sudah 19 Tahun Dikebumikan

Blog billyinfo
Mayat seorang wanita di Tuban, Jawa Timur masih utuh dan mengeluarkan bau harum ketika kuburnya digali semula untuk dipindahkan, walaupun sudah 19 tahun dikebumikan di situ. kubur itu digali semula bersama 16 kubur lain dalam rangka perluasan masjid.

Jasad yang utuh tersebut adalah jasad Siti Masrinah, warga Kampung Penambang, Semanding, Daerah Tuban di Indonesia. Siti Masrinah yang dilahirkan pada 1913 itu meninggal dunia pada 1994 dan dimakamkan di kawasan perkuburan di Desa Bejagung

Menurut ahli keluarganya, semasa hidup Siti Masrinah merupakan seorang wanita yang sabar dan rajin beribadah. Dia juga menyayangi anak yatim dan tidak keberatan mendermakan sebahagian hartanya untuk membantu anak yatim dan jiran tetangga di kampungnya.

Tiada ulasan: